• 12 اردیبهشت شهادت استاد مرتضی مطهری ، روز معلم

متن روز معلم به مناسبت روز دوازدهم اردیبهشت مصادف با شهادت شهید مطهری و برای تجلیل از مقام معلمنوشته می‌شود و ادای احترام به مقام معلم است. مجموعه ایی از پیام تبریک و متن های رسمی برای تبریک این روز بزرگ بهمراه عکس نوشته های زیبا برای تبریک روز معلم را در لوتوس بخوانید.

تبریک روز معلم

تبریک روز معلم

متن ادبی زیبا روز معلم

کلماتی که بر تخته سیاه مینویسی ، ابرهای بهاری‌ اند که باران را به تشنگی گلبرگ‌ ها مهمان میکنند. همه اتفاق‌ های تو به گل سرخ می‌ رسند. پنجره‌ های کلاست را با پروانه‌ ها فرش کرده ای و دیوارهای کلاست را با بوسه شاپرک‌ ها، کاغذ دیواری. نیمکت‌ های کلاس، مثل کلام تو هیچ گاه بوی کهنگی نمیگیرند. کلاست باغچه ای از گل‌ های همیشه بهار است که عطر زندگی را از جانت می‌ آکنند.

نفس‌ هایت رسولان روشنی اند. کلمات تو ساده ترین شکل ترجمه خورشید است؛ وقتی بر روی مستطیل جا مانده بر دل دیوار مینویسی و نور را نقاشی میکنی. گرد گچ‌ های سفید که بر شانه‌ هایت می‌ نشیند، انگار با لبخندی مهربان، دماوند در مقابلمان ایستاده است؛ با همان سربلندی همیشگی.

اگر کسی چروک‌ های پیشانی ات را دنبال کند، به رنج باغبانی می‌رسد که سال‌ هاست گل‌ هایش را از بیم خزان، به بهارهای در راه سپرده است، باغبانی که هر صبح، با لبخندی بی پایان، بهار را به باغش دعوت می‌کند.

همه جاده‌ هایی که تو نشان میدهی، به «خرد و روشنی» می‌ رسند. صدای گام‌ هایت، زمزمه محبتی است که پیام آور دنیایی از مهربانی است.

صدایت، قاصدک‌ هایی اند که خبر از آینده ای روشن، از روزهای نیامده برایمان می‌ آورند. همیشه خستگی‌ هایت را پشت لبخندهای ما گم میکنی؛ لبخندهایی که بوی افتخار و غرور و سربلندی میدهند، لبخندهایی که بوی امید می‌دهند، لبخندهایی که بوی بالندگی می‌دهند. ما ماهیان قرمز کوچکی هستیم که غیر از آب ندیدیم و از هم می‌ پرسیم آب را و تو رودی هستی که به اقیانوس‌های دور، پیوندمان می‌دهی و آب را برایمان بخش می‌کنی. تو ابری؛ جان تشنه کویری ما را از باران دانش سیراب میکنی.

تو چشمه ای هستی که زلالی را در زیر سایه درخت دانایی، به ما تعارف می‌کنی. تو به ما یاد می‌دهی تا مثل همه پرنده‌ها پرواز کنیم و یادمان می‌دهی که خویش را به خداوند برسانیم؛ مثل تمام آه‌هایی که از دل‌های سوخته می‌آید. وقتی که مثل همیشه آرام آرام شروع می‌کنی به صحبت کردن، انگار قناری‌های مست، دارند بهار را آواز می‌کنند! دست‌های گرمت را می‌فشاریم که گرم‌ترین دست دوستی‌ هاست.

آب حیات، همین کلماتی اند که تو به ما می‌آموزی، بی آنکه چشم طمعی داشته باشی؛ تنها لبخند ما کافیست. کلماتی که تو می‌آموزی، هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد. ما درس چگونه زندگی کردن را از تو آموخته ایم و تمام دار و ندارمان، کوله باریست از آموخته‌ های تو که سالها پیش از مسافر شدن، در دست‌ هایمان نهادی تا سربلند به مقصد برسیم.

همیشه دلگرممان کردی تا جاده‌ های پرپیچ و خم زندگی را با امیدواری طی کنیم. حالا که باغچه زیبایت به بار نشسته، بخند؛ بخند مثل همیشه، تا ما همه خستگی راه را فراموش کنیم. بخند، زیبا بخند! بهار جاودانه گل‌ هایی که تو پرورش دادی مبارک باغبان؛ خسته نباشی!

عکس نوشته تبریک روز معلم

عکس نوشته تبریک روز معلم

درست زیستن را تو به من آموختی معلم عزیزم  ❤️ مهر ایزدی بر فراز دستانم بدرقه ی راه استادی می کنم که راه و رسم عشق ورزی را به من آموخت و امروز بهانه ایست تا بوسه ای نثار دستانت شود و تبریکم را تقدیم وجود نازنین تو کند روزت مبارک معلم عزیزم

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

معلمم 

ای لطیفم

سپاسگزارم به پاس تمامی رنجهایت 

روزهایت افتابی

و شبهایت مهتابی

بی انصافیست که تو را به شمع توصیف کنم

  

زیرا شمع را میسازند تا بسوزد اما تو میسوزی

 تا بسازی

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

معلمی عشقی است آسمانی …. معلمی هنر است …

و تا خدا بوده است معلمی بوده است و خواهد بود

ای مهربان ترین که که پیشه ات عشق ورزیست روزت مبارک

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

مخصوص دبیر شیمی

مهر شما گرافیت وجود مرا الماس کرد. من از با شما بودن چیزی فراتر از استوکیومتری زندگی و مولاریته شادی‌ها آموختم. امیدوارم کلوئید زندگی‌تان شفاف و معادلات زندگی‌تان موازنه شده و محلول زندگی‌تان از عشق و محبت فراسیر شده باشد. با بیشترین درصد خلوص دوستتان دارم و با بالاترین غلظت مولال؛ روزتان مبارک.

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

مخصوص معلم ادبیات

همه قبیله من عالمان دین بودند مرا معلم عشق تو شاعری آموخت.

از پدر گر قالب تن یافتیم از معلم جان روشن یافتیم

روزتان مبارک معلم عزیزم

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

معلمی از جنس بلور و زلالی آب ؛آسمانی و مهربان

واژه ها در برابر تو چه زیبا متبلور می شوند نمی دانم

کدامین جمله را برای توصیف محبت هایتان بنویسم

نمی دانم چگونه شما را توصیف کنم ، ای مهربانترین ، شاگرد کوچک شما

متن و جملات زیبا روز معلم

متن و جملات زیبا روز معلم

ورق‌ های دفتر من سیاه می‌شوند و گیسوان تو سپید. من قد می‌کشم تا تو نفس می‌کشی. هر روز در تو پیامبری بامن سخن می‌گوید که چشم‌هایش از بی خوابی سُرخ اند. آه! در کلاس درس تو حتی تخته سیاه رو سفید شد و من هنوز شرمنده… چقدر خسته ات کردم

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

با گچ عشق بر لوح دلم مهر نوشتی زان پس بر تخته ی ذهنم با عشق نوشتی گر طالب فیضی علم بیاموز

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

اندیشه ام از تو سبز و آباد شده از جهل وغم این فکرتم آزاد شده در مکتب پاک و شاد استاد ببین غم رفته زجانم ودلم شاد شده

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

فروغ صبح دانایی، انیس روز نادانی، چگونه پاس دارم تو را اینک که می‌دانم خدا نیز چون من تو را بسیار دوست می‌دارد. من هم چون خدایم تو را دوست دارم با سپاس بی‌حد. روزت مبارک معلم عزیزتر از جانم

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

پادشاهی پسر به مکتب داد لوح سیمینش در کنار نهاد بر سر لوح او نوشته به زر جور استاد به ز مهر پدر – روز معلم مبارک –

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

در مکتب تو همیشه شاگردم من دور از رخ تو همیشه پر دردم من در فصل بهار و روز استاد ببین بی نور معلم این چنین زردم من

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

من نگاه میکردم اما تو به من چگونه دیدن را آموختی؛ من میخواندم اما تو به من چگونه خواندن را آموختی؛ من می‌اندیشیدم اما تو به من چگونه اندیشیدن را آموختی. تو الفبای سبز هستی را نشانم دادی. روزت مبارک. تمامی روزهایت سپید.

روز معلم 1398

روز معلم 1398

چه کسی هر دو لبم را به الف باز نمود چه کسی جامه تقوا به تنم ساز نمود ای معـلم کـه تـو را دانـش بسیـار بـوَد جان شاگرد بـه فدایت که سزاوار بوَد . . .

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

آموزش عشقم از همین مکتب توست اندوخته ی سوادم از این لب توست گفتم که مریضم و بیا بستر من چون عامل دردم این غم و این تب توست

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

معلم عزیزم، تو شمیم رویش خِرَد در محضر حضرت دوست هستی؛ تو عینیت یافتن صمیمیت، صداقت و ایثار در روزگار مایی. روزت معطر و لبانت سرشار از شکوفه لبخند.

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

روزهای اول تحصیل درمکتب عشق مدام با خودم مرور میکردم عشق یعنی حاصل جمع دل عاشق و معشوقعشق یعنی ضرب در ضربان یار کاش از عشقم درپرانتز نگهداری میکردم افسوس که دیر شده ودرعاشقی مشروط شدم روزت مبارک

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

با این گچ عشق تخته ی جانم زن خطّی ز کلام خود به ایمانم زن صد درس در این کلاست آموخته ام یک درس ز عشق جان ویرانم زن

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

ای معلم تو را سپاس : ای آغاز بی پایان ، ای وجود بی کران ، تو را سپاس . ای والا مقام ، ای فراتر از کلام، تورا سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی

روزت مبارک

***جدیدترین پیامک های تبریک روز معلم***

معلمی شغل نیست؛ معلمی عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای ، رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد. (شهید رجایی )

روز معلم گرامی باد + متن تبریک

روز معلم گرامی باد + متن تبریک

از حکیمی سوال کردند پدر ومادرت را بیشتر احترام می گذاری یا معلم خود را ؟ پاسخ داد: معلم را زیرا پدر و مادر مرا از آسمان به زمین آورده اند ولی معلم مرا از زمین به آسمان پرواز می دهد استاد عزیزم روزت مبارک

***متن زیبای تبریک روز استاد***

مهربان معلم خوبم، تو چراغ معرفت را در ذهنم افروختی تا در ظلمتکده زندگی سُرنخورم؛ تو دوست داشتن را به من آموختی تا رنج کشیدن را دوست بدارم؛ تو علم را به من آموختی تا رهنورد فرداهای سبزم باشم. زندگانی‌ات سپید، هستی‌ات سبز، هر روزت آبی باد.

***متن زیبای تبریک روز استاد***

ای معلم تو را سپاس : ای آغاز بی پایان ، ای وجود بی کران ، تو را سپاس .ای والا مقام ، ای فراتر از کلام، تورا سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی

روزت مبارک

***متن زیبای تبریک روز استاد***

خشکسالی بوده معلمه به شاگرداش میگه بچه ها بیاین امروز بریم بیرون شما برای اومدن بارون دعا کنین دعاتون مستجابه بچه ها میگن آقا اجازه اشتباه می کنین دعای ما مستجاب نیست میگه چطور؟ از کجا میدونین؟ بچه ها میگن آقا اجازه واضحه، اگر دعای ما مستجاب بود شما باید تا حالا صد بار مرده بودین! معلم عزیزم روزت مبارک

***متن زیبای تبریک روز استاد***

معلم عزیزم، تو شکوه سبز بهاری در پاییز ندانستن‌ ها؛ تو رویش معرفتی در کویر ندانم‌ ها؛ تو روشنای شناخت تفکری در تاریکی جنگل جهل… هستی‌ ات سبز، روزگارانت همیشه سپید و روزت معطر.

***متن زیبای تبریک روز استاد***

آموزگارم ، تو باغبانی

می پرورانی بذروجودم ، با مهربانی

با درسهایت دیو جهالت از من گریزد

اندرزهایت ، بهر وجودم ، شد پاسبانی

من غرقه بودم در بحر غفلت

دستم گرفتی ای ناجی من،

من همچو قایق ، تو بادبانی

بر خوان ِ دانش من میهمانم

تو ای معلم ، خود میزبانی

کار تو باشد، ارشاد انسان

همکار ِ خوب ِ پیغمبرانی

***متن زیبای تبریک روز استاد***

حروف درس الفبا ی ما معلم بود تمام صحبت ما یک صدا معلم بود به روی تخته ی چوبی همیشه بی پایانشروع نام خدابود، تا معلم بود

***متن زیبای تبریک روز استاد***

مادرم به من راه رفتن را آموخت اما تو دستم را گرفتی و از کوچه‌ های ظلمت جهل نجاتم دادی. مادرم به من شیر نوشاند اما تو همه هستی‌ ات را در جام علم و دانش به من نوشاندی. مهر را مادرم به من هدیه کرد و مهربانی را تو به من آموختی، صداقت را تو به من چشاندی و عشق را تو به من نشان دادی. قامتت برافراشته، هستی‌ ات سبز و روزت مبارک

جملات کوتاه ادبی جهت تبریک روز معلم

جملات کوتاه ادبی جهت تبریک روز معلم

دبیر عزیزم . یاد تو همیشه در ذهنم .عشق تو در قلبم و عطر مهربانت همیشه در وجودم

جاری است ، روزت مبارک . . .

***پیامک های تبریک روز معلم***

ای معلم : ای روشنی بخش دلها . براستی که تو بعد از خداوند (علم الانسان ما لم یعلم ) هستی.

چگونه می توان تو را ستود و تو را سرود که تو خود سرود قافله ی تمدن هستی .

***پیامک های تبریک روز معلم***

آموزگارم، آموزنده معرفت و آگاهی، به بهانه روز سبزت، بر سر سفره شُکر، سجاده سپاس می‌گسترانیم در مسیر گام سبز تو؛ سپاسگزارم به پاس تمامی رنج‌هایت. روزت مبارک و روزهایت آفتابی باد.

***پیامک های تبریک روز معلم***

معلم هدفت عشق است و ایثار

هزاران خفته از عشق تو بیدار

روزت مبارک

***پیامک های تبریک روز معلم***

Dear Teacher, Thanks for making us what we are today. Happy teachers Day معلم عزیزم ، بخاطر تعلیم ما از آنچه که امروز هستیم از تو تشکر میکنیم روز معلم مبارک.

***پیامک های تبریک روز معلم***

آموزگار عزیزم، یادت را در قاب قلبم محفوظ داشته‌ام، آن را در شبنم چشمانم شستشو می‌کنم و با خون سیاه قلم بر سینه سپید کاغذ می‌نگارم و تا واپسین دم حیات گرامی می‌دارم. روزت مبارک و لبانت همواره خندان

متن و عکس تبریک روز معلم

متن و عکس تبریک روز معلم

زلال اندیشه‌ هایم، تو تجسم عینی دَرک، تبلور عینی عشق، شمیم رویش فهم و دستیار حضرت حق هستی در بارور کردن تفکر انسان‌ ها. روزت مبارک. به پاس محبت‌ های بی‌ دریغت شمع وجودت همیشه گرم و روشن باد.

***پیامک های تبریک روز معلم***

ای باغبان دلها دل را به تو سپردم سیراب کن زعلمت کویر تشنه ام

را بعدش بکار درخت پر بار مهربانی تا بار ان ببارد

بر بوستان دلها جاری شود چو خونی درجات بی توانها  . . .

***پیامک های تبریک روز معلم***

تا خدا بوده و هست ، معلم بوده و هست و هر روز ، روز معلم هست . معلمی هنر است ،

عشقی است آسمانی . . .

روزت مبارک

***پیامک های تبریک روز معلم***

آموزگار، ای دلیل راهم، شادمانی فهمیدگی از تو جاریست، شوق علم‌ آموزی از چشمان تو می‌ تراود و آگاهی از دستان تو نشأت می‌گیرد. و من هستی سبز معرفتم را از تو وام گرفته‌ ام. روزت مبارک.

***پیامک های تبریک روز معلم***

معلم باغبان باغ عشق است معلم قافله سالار عشق است

همه کار معلم کار عشق است

معلم گرامی از تو تشکر میکنم برای هدایت ما و از اینکه

بهترین راه را برای ساختن امروزمان نشان دادی

تویی که ما را از “هیچ” به “همه چیز” رساندی

شاگرد کوچک شما . . .

تصاویر تبریک روز معلم و استاد

تصاویر تبریک روز معلم و استاد

 
متن و جملات زیبا برای تبریک روز معلم

متن و جملات زیبا برای تبریک روز معلم

 
جملات جدید برای تبریک روز معلم

جملات جدید برای تبریک روز معلم

 
تبریک روز معلم 98

تبریک روز معلم 98

 
شعر زیبا برای روز معلم

شعر زیبا برای روز معلم

 
روز معلم مبارک

روز معلم مبارک

 
دوازده اردیبهشت روز معلم

دوازده اردیبهشت روز معلم

 
روز معلم تبریک

روز معلم تبریک