جوجه کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و بسیار محبوب ایرانی است که علاوه بر اینکه دستور پخت آن بسیار آسان است خیلی سریع نیز آماده می شود.

جالب است بدانید این کباب خوشمزه در کنار کباب هایی مثل کباب کوبیده از مجلسی ترین کباب ها محسوب می شود.

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی
طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی

مواد لازم برای جوجه کباب

جوجه 750 گرم الی 1 کیلو گرم

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو 2 قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل و زعفران حل شده (یا پاپریکا)


طرز تهیه برای جوجه کباب

بهترین وزن برای انتخاب جوجه کبابی از 750 گرم تا یک کیلو گرم است و این مقدار کباب برای استفاده دو نفر معمولا کافی است. جوجه را تمیز می کنیم و می شوئیم و خوب خشک می کنیم و آن را به طریق زیر خرد می نمائیم .

بال های جوجه را به طوری که کمی از گوشت سینه به آن بماند از سینه جدا می کنیم و سینه را نیز از طرف استخوان جدا می نمائیم (می توانیم سینه را با استخوان از وسط دو نیم کنیم).

بعد ران ها را از استخوان پشت جدا کرده و ماهیچه را هم از ران جدا می نمائیم. سپس به نسبت هر یک جوجه 2 قاشق روغن زیتون 2 قاشق سوپ خوری آبلیمو و کمی نمک و فلفل و زعفران حل شده یا پایکارا مخلوط می نمائیم و جوجه را 4 تا 5 ساعت در این سس می خوابانیم.

بعد قطعات جوجه را سیخ می کشیم ، به طوری که ران ها و ماهیچه به یک سیخ و بال ها و گردن به سیخ دیگر و سینه  ها به سیخ سوم باشند.

ابتدا سیخ های ران و بال را روی آتش یک نواخت می گذاریم و کمی آتش را باد می زنیم و سیخ ها را پشت و رو می کنیم سپس از سس روغن زیتون و آب لیمو به آنها می دهیم و کمی که برشته شد سیخ های سینه را روی اتش قرار می دهیم (چون گوشت سینه لطیف تر است کمی دیرتر روی آتش گذاشته شود)

وقتی قطعات جوجه طلائی و برشته شد. (و در طول مدت برشته شدن باید مرتب از سس روغن زیتون و آبلیمو روی آن بدهیم) کباب ها را منظم به طوری که قطعات آن مشخص باشد در دیس می چینیم و اطراف آنرا با جعفری تزئین می کنیم بلافاصله سر میز می بریم .


برچسب جوجه کباب با سس مایونز جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم چگونه جوجه کباب را ترد کنیم زردچوبه در جوجه کباب سبزی معطر برای جوجه کباب سس جوجه کباب بعد از پخت طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده